De dagindeling op de BSO is afgestemd op de kinderen en biedt hen voldoende ruimte voor vrij spel en tijd om ‘niets te doen’. Daarnaast is er een gevarieerd aanbod van georganiseerde activiteiten die de pedagogisch medewerker aanbiedt. Hierdoor wordt een kind gestimuleerd om eigen keuzes te maken en kunnen ze hun vrije tijd op de BSO zelf indelen. Om tot keuzes te komen is het van belang dat de BSO een huiselijke sfeer uitstraalt, informeel is en dat pedagogisch medewerkers open staan voor ideeën en initiatieven. De kinderen zijn wel gebaat bij een vaste structuur van de dag, ondanks dat ze veel ‘ruimte’ krijgen op de BSO. Een vast ritme biedt kinderen duidelijkheid en geeft ze de gelegenheid om keuzes en plannen te maken.
De leerlingen komen na schooltijd naar de BSO toe. Daar is er mogelijkheid om iets te eten en drinken in de vorm van een buffet. Ondertussen wordt er met de Pedagogisch medewerkers bijgepraat over de dag en worden de plannen van die dag besproken. De leerlingen gaan daarna even naar buiten om vrij te spelen of een activiteit te doen in de buitenlucht. Na het buitenmoment is er ruimte om deel te nemen aan huiswerkbegeleiding of om mee te doen met een activiteit/uitstapje.
Activiteiten zijn niet verplicht, leerlingen die niet mee willen doen mogen vrij spelen. Natuurlijk stimuleren wij wel om mee te doen.
De breng en haal tijden kunnen verschillen per leerling. Wel moeten ouders/verzorgers uiterlijk 18:00 uur of bij verlengde opening 18:30 uur in het pand aanwezig zijn.
Maandag, dinsdag en donderdag
Tijd | Activiteit |
15:00-15:15 |
Inloop |
15:15-16:00 |
Eetmoment: crackers en groente |
16:00-18:00 |
Vrij spel of activiteiten |
Woensdag en vrijdag
Tijd | Activiteit |
12:00-12:15 |
Inloop |
12:15-13:00 |
Lunch |
13:00-15:00 |
Vrij spel, activiteiten of huiswerk |
15:00-15:45 |
Eetmoment: crackers en groente |
15:45-18:00 |
Vrij spel of activiteiten |